X
تبلیغات
امام زمــــــــــان (عج)

امام زمــــــــــان (عج)

آوای دل عاشقان را عاشقان دانند و بس

ســــــــــــــلام

  ممنونماز نظرات خوبتون

 كه واقعا بهم دلگرمي ميده

ايشالا تو يه فرصت مناسب دوباره كارمو تو اين وبيلاگم شروع مي كنم

  تا بعد

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و سوم آذر 1389ساعت 17:5  توسط احسان   | 

         حال  ما بین یاعلی       هر دل به دردی مبتلاس

         هر که حق گفت شد شنیدو هر  زمینی کربلاس

       قامته مردان حق درهمش شکستن  یا علی

       سهمه ما از این مسلمانی دلی درد اشناس

            یا علی دسم بگیر   گم کرده راهیم

              از نفس افتاده ایم پشتو  پناااهیم

     یا علی ما هم چو تو در جمع یاران هم  غریبیم

    ما همه از دیدار   مردان حقیقت بی نسیبیم

   نیس چاهی تابنالیم از  غمه  نا مردامی ها

  تکیه ای نیس باشد  تادر کنار خستگی  ها

                           یا علی دسم  بگیر

باکی از دشمن نداریم                دوست شد خصمه دله ما

  کاشتیم بذر محبت                    نا رفیقی حاصله ما

  ما ز یاران یا علی چشمه یاری  داشتیم     خود غلط   بود انچه  میپنداشیم

+ نوشته شده در  سه شنبه سوم شهریور 1388ساعت 14:10  توسط احسان   | 

سلام دوستان   خوش اومدین   ممنون از همگی که به وبم   سرزدین

 نمی خوام زیادبحرفم  اما ازاین متاسفم که هنوز ازبین این همه نماز خون این  همه ادعا هامیلیون ها نفر میگن مسلمانیم یعنی   بیش از یه ملیارد مسلمانیم تو جهان   تواین همه ادم یعنی ۳۱۴ نفر تکمیل نشده  امام ظهور کنه؟؟

  من کوچیک همتون  اما می خوام یاد اوری کنم روزی یه باردسامونو  بریم بالاا برای ظهورامام زمان دعا کنیم  ایشالا هفته بعد مطلب میذارم فعلا   

 یا حق  دوستان

+ نوشته شده در  یکشنبه سی ام فروردین 1388ساعت 3:54  توسط احسان   | 

  سلام  بررفقــاای گلم   ارادت برهر چی  با وفا  پاک سرشت

 امروز می خوام بپرسم آیا  تو ای رفیق گلم خدارو چقدر میشناسی؟

 اصلا میدونی خدا کیه  خدا  کجاس   خدا چطوره   ؟

یا فقط در   گرفتاریاا میگی  خدا کمکم دیگه پس کی خودتو نشون میدی؟

 اخه  ما  اکثرا اانسان ها تو غم گرفتاریاا   تازه یادمون  میفته بریم  دامن گیر  خدا بشیم

 یااکثرا ماها در کنار  پدر یا مادرم یا جلو چشم  اشناهامون عمل زشتو انجام نمیدیم

اما در خلوت یا  جایی  که کسی مارو نمیشناسه ممکنه گناه  بزرگی کنیم

بدون این که  یادمون باشه بابا یه خداییی  داریم  کسی   که فرمانروای هستیه

  داره  مارو نگا می کنه یه کسی فرا تر از  پدر مادرــــــــــــــــ

    ازرفقای گلم می خوام هر کی نظر خودشو بگه

دوس داارم با نظرات شماروشن تر هم بشم

وبه  شمابیشتراشنایی پیدا کنم  فدای همه   بزرگواران  وراجی  منو ببخشید

                                                                          

                                                                                 یا علی

+ نوشته شده در  چهارشنبه دوم بهمن 1387ساعت 16:40  توسط احسان   | 

راستش  نمیدونم چی بنویسم در مورد طلب غزه اما  کلا نظراتی که شما دوستان دادین به دو دسته تقسیم میشن

 یه عددهی شما فرمودین که تو کشور ما کلی مشکل ریخته  و مشکلات   جوونای  خودممون مهم تر از  فلسطین  و حرفتون حق

 و یه  گروهی هم  برای ظهور امام زمان  نظر دادن 

 اماراستش هدفم از نوشتن مطلب قبلی فقط خواستم بیینم  که

افکار جوونای هم سن سالم چیه  و کسی به فکرهم نوع خودش هست یا نه که روشن شدم

     اما می خوام بپرسم که تو نظرات  نوشتین کشور ما کلی مشکل داره

دوس دارم چند تا از اون مشکلات عمده کشور خودمونو بگین   و یا اصلا مشکل جوون مملکت ما چیه؟

  ممنون میشم   نظرتونو بدونم

+ نوشته شده در  شنبه هفتم دی 1387ساعت 19:1  توسط احسان   | 

سلام دوستان موضوعی که میخوام بگم

در مورد وضعیت غزه هست که ۲۴ساعته شبکه های تلویزیونی ما داره نشون میده

 که مردم بی پناه زیر رگبار تیرو تفنگو مسلسلو تانک

و کوچیک ترینش مشته لگد های که به زنو بچه های بی دفاع وارد می کنن

 ما یعنی    کشور ما ملت  ما  جوونای که دم از مردانگیو عزت شرف دم میزنیم و میزنن  به جای دلسوزی بپا خیزن

     خیلیا تو این مملکت دم از  اسلام و دینو مکتب میزنن  پس چرا هیچ کمکی هیچ نیرویی به داد اون مردم بی دفاع فلسطین نمیرسه تا کی باید  با چند تا قوتی  کنسرو سر پا بیاستن

 دوس دارم نظر تک تک شما عزیزانو بدونم ممنونم

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آذر 1387ساعت 4:55  توسط احسان   | 

 سلام  دوستان    خواهش دارم این مطلب جدید ماروبخونین       

آیا ظهور نزدیک است؟

 

چه خوشست بوی عشق از نفس نیازمندان         دل از انتظار خونین دهن از امید خندان

بنا بر نص صریح قرآن کریم، هنگامی که حضرت موسی(علیه السلام) بر آن شد که برای ملاقات و مناجات با پروردگار خویش آهنگ کوه طور نماید، قوم خویش(بنی اسراییل ) را فراخواند و آنان را وعده کرد که تا پایان سی روز آینده به سوی ایشان باز خواهد گشت و آنگاه که خداوند متعال ده روز دیگر بر آن سی روز افزود عده ای از بنی اسرائیل گفتند موسی (علیه السلام) خلف وعده کرده و این مسأله زمینه ساز فتنه سامری و گوساله پرستی قوم یهود گردید. (الأعراف/142)

با توجه به پیامها و عبرتهای موجود در آیه یاد شده باید گفت یکی از آفتها و آسیبهایی که می تواند به منزله یک تهدید برای نهضت انسان ساز و امید آفرین مهدویت به شمار رود مسأله "توقیت" یا تعیین وقت واقعه ظهور است.

 

به فراست می توان دریافت که مسأله "توقیت" اساسا بر خلاف فلسفه و مفهوم واقعی انتظار فرج است و ای بسا منتظران را سرخورده، دلسرد و ناامید سازد و یا اینکه در اصل اعتقاد ایشان به پدیده ظهور خدشه وارد آورد. چه آنکه وقتی گفته می شود ظهور در فلان زمان مشخص حتما واقع خواهد شد ولی در زمان وعده شده ظهور تحقق نپذیرد آنگاه فرد منتظر افزون بر اینکه ممکن است ایمان خویش را نسبت به اصل ظهور منجی از دست دهد سرشکسته، مأیوس و ناامید نیز خواهد شد. از سوی دیگر چنانچه گفته شود ظهور تا فلان زمان خاص به وقوع نخواهد پیوست آنگاه فرد منتظر به خیال اینکه هنوز تا زمان ظهور فرصت کافی در اختیار دارد تلاش خویش را برای دستیابی به آمادگی لازم برای واقعه ظهور فروخواهد گذاشت.

 این روزها در برخی از محافل دینی به نقل از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بهجت، (دامت برکاته) گفته می شود که ایشان در قبال سوالی مبنی بر بشارتهایی درباره ظهور فرموده اند که ظهور نزدیک است؛ آنقدر نزدیک که حتی افراد سالخورده نیز می توانند به درک واقعه ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) امیدوار باشند.

بدینسان می توان گفت کارکرد حقیقی انتظار در عصر غیبت در گرو عدم تعیین وقت خاص برای واقعه ظهور می باشد.

از همین روست که در کثیری از روایات منقول از اهل بیت علیهم السلام، ادعای تعیین وقت ظهور برابر با "کذب" خوانده شده و شیعیان مأمور به تکذیب این مدعیان گردیده اند. چنانکه در توقیع مبارک امام زمان علیه السلام به "اسحاق بن یعقوب" آمده است:

 "... و اما ظهور الفرج فإنه إلی الله تعالی ذکره و کذب الوقّاتون"(3)

 (و اما آشکار شدن فرج وابسته به اراده حق تعالی است و وقت گزاران دروغزنانی بیش نیستند)

البته نهی از "توقیت" نباید منجر به این شود که شیعیان و منتظران، امر ظهور را پدیده ای دور از دسترس و مستقل از اراده خویش،که در آینده ای محتمل و نامعلوم به وقوع خواهد پیوست، بیانگارند. بلکه  باید با حفظ روحیه نشاط و امید، همواره ظهور را در چند قدمی خویش ببینند و این همان چیزی است که در برخی مجامع روایی و پاره ای از متون دینی بدان تصریح شده است چنانکه در دعای "عهد" آمده است:

"... اللهم اکشف هذه الغمة عن هذه الامة بحضوره و عجل لنا ظهوره انهم یرونه بعیدا و نریه قریبا"(4)

(پروردگارا! با حضور ولی خود اندوه را از دلهای این امت بزدای ودر ظهور وی شتاب کن (هرچند) دیگران ظهور حضرتش را دور می انگارند و لی ما ان را نزدیک می بینیم)

 

بنا بر آنچه گذشت گفتنی است این روزها در برخی از محافل دینی به نقل از مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بهجت، (دامت برکاته) گفته می شود که ایشان در قبال سوالی مبنی بر بشارتهایی درباره ظهور فرموده اند که ظهور نزدیک است؛ آنقدر نزدیک که حتی افراد سالخورده نیز می توانند به درک واقعه ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) امیدوار باشند. (این نقل قول را از زبان آیت الله ناصری از اینجا بشنوید).

راقم این سطور از یک سو در امین و ثقه بودن این علمای فرزانه ذره ای تردید ندارد. از سویی دیگر ظاهر این سخن ممکن است با پاره ای از احادیث منقول از اهل بیت علیهم السلام(روایتهایی که با عنوان "توقیت" شهرت یافته‌اند(5)) سازگار نیفتد بنابراین دیدگاه معقول و روی آورد منطقی در قبال مساله یاد شده چیست؟

 

به عقیده ما نمی توان و نباید از سر شتابزدگی و با اخذ موضع عجولانه، شأن و منزلت برخی از سرمایه ها و ذخیره های علمی و معنوی این کشور را زیر سوال برده آنها را در عداد وقت گزاران امر ظهور و مصادیقی برای این گونه روایتها به شمار آورد بلکه می بایست آنجا که سخنی چنین تامل برانگیز( آنهم به نقل از عالمی فرهیخته و دانشمند که خود بیش و پیش از ما بر اینگونه روایات اطلاع و اشراف کامل دارد) مطرح می شود تمام سعی و دقت خویش را در فهم صحیح مراد و مقصود گوینده به کار بندیم.

به فراست می توان دریافت که مسأله "توقیت" اساسا بر خلاف فلسفه و مفهوم واقعی انتظار فرج است و ای بسا منتظران را سرخورده، دلسرد و ناامید سازد و یا اینکه در اصل اعتقاد ایشان به پدیده ظهور خدشه وارد آورد.

و اما رهیافت معقول و پاسخ به سوال مزبور در گرو تقدیم چند مقدمه است:

یکم:

 همانگونه که غیبت بر دو گونه است: غبیت صغری و غیبت کبری؛ ظهور نیز بر دو گونه است: ظهور اصغر و ظهور اکبر.

منظور از ظهور اکبر همان فرج حقیقی و تحقق حکومت عدالت محور آخرین حجت خدا در دوران آخر الزمان است اما مراد از ظهور اصغر، تحقق پاره ای از نشانه های آخر الزمان نظیر رویدادهای اجتماعی همانند قیامها و جنگها، وبرخی حوادث طبیعی همچون زلزله، سیلابها، خسوف و کسوف غیر عادی، و نیز برخی نشانه های خاص می باشد که در برخی کتب مانند کتاب"عصر ظهور" تألیف عالم فرزانه آیت الله کوران به تفصیل تبیین و بررسی شده است.

دوم:

وقوع برخی از نشانه های یاد شده حتمی است بدین معنا که تا این نشانه ها تحقق نپذیرد ظهور واقع نخواهد شد. برخی نشانه ها نیز محتمل الوقوعند.

سوم:

هر یک از نشانه های یاد شده به تنهایی در حکم معدّات (6) و به منزله علت ناقصه (7) برای تحقق ظهور اکبر انگاشته می شوند اما اراده و فعل انسانها به عنوان جزء اخیر علت تامه (8)در تحقق ظهور اکبر نقشی سرنوشت ساز و تعیین کننده دارد لذا در شماری از روایات، یکی از وظایف خطیر منتظران در عصر غیبت دعا و استغاثه به محضر ربوبی به منظور تعجیل در امر فرج معرفی شده است؛ و حضرت حجت علیه السلام خود راز گشایش این مسأله را به ما آموخته اند آنجا که درتوقیع صادر شده از ناحیه حضرتش می فرمایند:

"... و اکثرو الدعا لتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم" (9)

(... تا می توانید برای تعجیل در فرج دعا کنید چرا که فرج شما همان است.)

 

نتیجه گیری:

قدر مسلم پاره ای از نشانه های ظهور در عصر حاضر تحقق یافته است. ظهور این نشانه ها(ظهور اصغر) نوید بخش قریب الوقوع بودن ظهور اکبر است لکن اراده و فعل آدمیان می تواند در کنار سایر اسباب، موجب تسریع و یا تاخیر آن گردد.

 

پایان بخش نوشتار حاضر تذکار این نکته است که:

توقیت یاد شده از ناحیه علمای اعلام آن توقیت معهود در روایات نیست چرا که آن توقیت، تعیین زمان خاص الخاص و وقت دقیق برای امر ظهور است و این نحوه توقیت از کلام این بزرگان استنباط نمی شود.

 

                  

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم آذر 1387ساعت 4:47  توسط احسان   | 

عمری است که از حضور او جاماندیم

در غربت سرد خویش تنها ماندیم

او منتظر است تا که ما بر گردیم

ماییم که در غیبت کبری ماندیم
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 2:41  توسط احسان   | 

ســــلام ای اخرین امید مادر
ســــلام ای وارث غم های حیدر
کــــجایی اشنای نیمه شب ها
غــــریب هر سحر موعود دل ها
بــــگو با ما ز بدر و فتح خیبر
غــــدیر و ذوالفقار و دست حیدر
بــــگو راز احد، خون جگر ها
بــــگو از قلب سینه این سپر ها
بــــگو دستی که دستان خدا بود
یــــد بیضای ختم انبیا بود
چــــرا این دست ها را در کوچه بستند
حــــریم امن و ایمن راشکستند
بــــگو از داغ اتش، میخو و دیوار
بــــگو از مادر مظلوم و بیمار
بــــگو از روز ظلمانی حیدر
بــــگو از جاری خونین کوثر
بــــگو کی رهسپار ملک مایی
تــــو ای زهرا سرشت مرتضی یی
بــــگو با ما تو از مردان نامرد
بــــگو از قلب ، پاره جان پر درد
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 2:25  توسط احسان   | 

گـــــــــل نرگس، گلی معطر و خوش بوست
گـــــــــل نرگس یاد اور ابراهیم خلیل است
یاداورد زمانی است که ابراهیم را در میان خرمنی از اتش افکنده بودند و خدا به پاس ان همه پایداری او اتش را بر اوگلستان کرد¬¬¬¬¬;گلستانی که پر از گل های نرگس بود.
قران ، فراوان، ابراهیم خلیل و بت شکن را میستاید .
پیامبر اسلام به خو میبالید که پیرو ابراهیم خلیل است و ما مسلمانان به فرمان قران باید ابراهیم خلیل را اسوه و الگوی خود قرار دهیم .
در فرهنگ ما شیعیان ، گل نرگس یاد اور امام زمان ((عَج)) نیز هست . چرا که مادر ایشان ، ((نرگس)) نام دارد و او گلی است که بر دامان مادرش روییده است و ما همه دوستدار و دنباله رو ان گل نرگسیم


چــــــــــــشـم بـــه راهِ گــــل نــرگــــس

بیا و جاودانه کن
صدای جویبار را
بیا بریز در هوا
صدای نوبهار را

بیا و افتاب را
ببخش بر دل زمین
که نور باشد و صفا
همیشه در دل زمین

بیا صدای عشق را
گره بزن به اسمان
بیا و بوی گل بده
به کوچهای شهرمان

اگر بیایی ای عزیز
شکوفه باز می شود
دل زمین و اسمان
پر از نماز میشود

در انتظار مانده است
به سوی تو نگاهمان
تمام انتظار ما
تــــــــــــــــــویـی ، تــــــــــو ، صــاحــــب الــــــزمـــان
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 2:23  توسط احسان   | 

ما بی تو تـا دنیــــاست دنیـــــــــایی نداریمـــــــــــــــــــــــــــــ
چون سنگ خاموشیــــــــم و غوغایی نداریمـــــــــــ
ای سایـه سار ظهــــــــر گرم بی ترحمــــــــــــ
جز سایه دســـتان تو جـــــــــایی نداریمـــــــــــ
+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 2:21  توسط احسان   | 

نامه ای به اقا، امام زمان (عَج)
مــــــولای من ، نـــــگاهم کن ، مــــــکثی کن و معنایی به چشمانم ده .
شوق ماندن در کنارت پناهــــــگاه ماست.
ای پناه عــــــاشقان جهان ، نظری بر ما کن ، که افسون نگاهت ما را به راه خواهـــد کرد .
ای امید انتظار ما ، با نبودنت سفره هایمان پر از غم است . کاش میدانستیم چند شب پر ستاره که بگذرد می ایـــــی ، یا چند روز افتـــــابی دیگر ؟
ای ســـر اغازت خورشید ، در حریم عشق خود ما را هم چنان عاشق نگه دار و به دل هایــــمان ارامش ده .
اقــــــــــــای من ، بر من ببخشای این جسارت را ، ولی اگر همزاد لحظه های تنهایی مان شوی ، قلب های پر تپــــــشمان
پشت پرچین نگاهت ارام میـــــــگیرند .
مولایم کمکمان کن تا از پیروان واقعی تو باشیم و در اغوش گرم تو پناه گیریم

 

ازبهاره خانم

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و ششم آبان 1387ساعت 2:19  توسط احسان   | 

 بیاین همگی دستامونو بالا ببریم یک دم بگیم

یـــــــــــــــــا مهـــــــــدی بیـــــــــــــــــا خسته شدیم از انتظار

 

 

يا الله و يا محمد يا علي يا فا طمه يا صا حب الزمان ادرکني و لا تحلکني

+ نوشته شده در  سه شنبه پنجم شهریور 1387ساعت 2:37  توسط احسان   | 

سخنان حضرت مهدی

.

. به ما در بيرون آوردن شما از فتنه و امتحاني كه بر شما روي آورده است كمك كنيد.

. عهد مي‌كنم كه هر كدام از شيعيان كه راه تقوا را در پيش گيرد و هر آنچه كه لازم است ]و حق خداست[ از مال خود خارج كند، از فتنه‌ي گمراه‌كننده و رنج‌هاي ظلماني در امان باشد.

. هر كدام از شيعيان، در بخشش اموالي كه خداوند به او داده به كساني كه خداوند فرمان داده است بخل ورزد، در دنيا و آخرت زيانكار خواهد بود.

. اگر شيعيان ما در وفا نمودن به عهد و پيماني كه از ايشان گرفته شد، همسو و يك‌دل شوند، ديدار ما از ايشان به تأخير نخواهد افتاد.

 ظهور ما به تأخير نيفتاده مگر به سبب اعمال ناپسندي كه از ايشان سر مي‌زند و خبر آنها به ما مي‌رسد.

(توقيع به شيخ مفيد)


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 23:13  توسط احسان   | 

 برای ظهور ان حضرت

  نماز حضرت علیه السلام دو رکعت است، در هر رکعت سوره حمد را تا «ایاک نعبد و ایاک نستعین» می

خوانی، سپس صد بار می گویی «ایاک نعبد و ایاک نستعین»، آنگاه سوره حمد را ادامه می دهی و بعد

سوره توحید را یک بار می خوانی و رکعت دوم را هم با همین ترتیب می خوانی و در پایان نماز می

گویی: «الهی عَظُمَ البلاءُ و انکَشَفَ الغِطاءُ و ضاقَتِ الارضُ بما وَسَعَتِ السماءُ و الیکَ یا رَبَّ المُشتَکی و

علیک المُعَوَّلُ فی الشدهِ و الرخاءِ اللهم صَلِّ عَلَی مُحمدٍ و آل محمد الذین أَمَرتَنا بِطاعَتِهم وَ عَجِّلِ اللهم

فَرَجَهُم بقائمِهِم و اَظهِر إِعزازَهُ یا محمدُ یا علیُ یا علیُ یا محمدُ إکفِیانی فَإِنَّکُما کافِیای یا محمدُ یا علیُ یا

علیُ یا محمدُ اُنصُرانی فَإنَّکما ناصِرای یا محمدُ یا علیُ یا علیُ یا محمدُ إحفِظانی فَإنَّکُما حافظای یا

مولایَ یا صاحبَ الزمانِ الغَوث الغوث الغوث اَدرِکنی اَدرِکنی اَدرِکنی اَلأمان اَلأمان اَلأمان.»[70]

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 22:57  توسط احسان   | 

 سخنی با سربازان امام زمان و به انان که به انتظار ان حضرتن

1. اولين شرط انتظار؛ معرفت است تا انسان ميهمان خود را نشناسد و از خصوصيات خوب او مطلع نباشد منتظر او نخواهد شد. تنها هنگامي انسان در انتظار

كسي مي نشيند كه او را خوب بشناسد اما اگر انسان كسي را نشناسد ولو بداند كه آن شخص خواهد آمد برايش اهميتي نخواهد داشت و منتظر او نخواهد ماند. در

مورد انتظار امام زمان هم چنين است. كساني كه آن حضرت را نمي شناسند مانند كفار و يا اهل اديان ديگر، هرگز انتظار او را نمي كشند اما كساني كه او را مي

 

شناسند و ارزش او را مي شناسند و مقام او رامي دانند منتظر او مي مانند.
كساني كه امام زمان(عج) را نمي شناسند اگر چه به ظاهر مسلمان باشند چنانچه

در اين حال بميرند در حال جاهليت از دنيا رفته اند. چنانكه پيامبر اكرم(ص) فرمود: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميته جاهليه؛ هر كس بميرد و امام زمانش

را نشناسد به مردن جاهليت از دنيا رفته است» (بحارالانوار، ج 32، ص 331).
بنابراين اولين شرط انتظار، ايجاد معرفت در مورد امام زمان است و طبيعي است كه

هر مقدار معرفت انسان نسبت به امام زمان بيشتر باشد انسان ارزش او را بيشتر درك خواهد كرد و به عظمت او بيشتر پي خواهد برد و بيشتر تشنه وجود آن حضرت

خواهد شد. در حالي كه افراد جاهل و ناآگاه به ارزش آن حضرت هرگز احساس تشنگي و عطش نسبت به وجود مقدس آن حضرت نخواهند داشت و بدين جهت از

زمره منتظران او بيرون هستند. آري:
                وصل خورشيد به شب پره اعمي نرسد             كه در اين آينه صاحب نظران حيرانند

البته شناخت امام زمان دو گونه است. اول، شناخت تاريخي وجود آن حضرت مانند اينكه امام دوازدهم است و تاريخ ولادتش در چه سالي است و مانند آن. اما گونه ديگر

شناخت امام زمان(ع)، شناخت مقام نورانيت آن حضرت است كه اين شناخت كار هر كسينيست و ظرفيت و لياقت زيادي مي خواهد. و در حقيقت اصحاب خاص امام زمان

(ع) كساني هستند كه آن حضرت را به مقام نورانيت شناخته اند براي آگاهي از مقام عظيم امامت رجوع به زيارت جامعه كبيره و تأمل در معاني عميق و عجيب آن توصيه مي شود.

همچنين خواندن كتب معتبري كه در مورد امام زمان(ع) نوشته شده است مي تواند انسان را تا حدي به مقام و عظمت امام زمان(ع) آشنا سازد.

2. محبت به امام زمان(ع)؛ وظيفه ديگري است كه منتظران آن حضرت بايد در خود ايجاد كنند و آن را افزايش دهند. بديهي است كه تا انسان از ميهمان خويش خوشش

نيايد و نسبت به او محبت نداشته باشد هر چند هم كه او رابشناسد نمي تواند واقعا منتظر آمدن او باشد اگر انسان از ميهمان خود بدش بيايد چگونه مي تواند منتظر قدم

او باشد و خود را براي پذيرايي از او آماده كند؟ پس تا محبت به امام زمان در وجود انسان شكل نگرفته و شعله ور نشده باشد نمي تواند به وظايف منتظران واقعي

عمل نمايد.محبت به امام زمان وظيفه اي است كه پيامبر اكرم(ص) نيز به دستور خدا از ما خواسته است. آنجا كه در قرآن كريم مي فرمايد: «قل لا اسئلكم عليه اجرا الا

الموده في القربي» ؛ (شوري، آيه23).
3. ايجاد سنخيت با امام زمان(ع)؛ منتظران واقعي وضعيت روحي و فكري و عملي خود با به گونه اي سامان مي دهند كه سنخيت كاملي با امام زمان(ع) داشته

باشند. آيا مي توان منتظر قدوم كسي بود و با او مشابهت و سنخيت نداشت؟ آيا مي توان محبت كسي را داشت اما با او هيچ سنخيت و مشابهتي نداشت؟ ايجاد

سنخيت با امام زمان از طريق تقويت ايمان و تقوا و فضايل اخلاقي و درجات معنوي حاصل مي شود. و تنها در اين صورت است كه مي توان ادعاي محبت به امام زمان را داشت. در صورتي كه انسان رفتارش مطابق ميل امام زمان باشد شعله محبت او در دلش زبانه خواهد كشيد و عشق آن حضرت او را به فرياد خواهد آورد و دوري اش را بر او سخت و ناگوار خواهد ساخت.
طبيعي است كه هر چقدر اين سنخيت بيشتر باشد محبت آن حضرت به انسان بيشتر خواهد شد و محبت انسان نيز به آن حضرت افزون تر خواهد گشت.

4. ارتباط با منتظران ديگر؛ منتظر امام زمان مي داند كه برنامه آن حضرت يك برنامه جهاني است و بايد ياوران زيادي داشته باشد تا حركتش پيروز شود. بنابراين به فكر گسترش ياران و منتظران آن حضرت خواهد افتاد و باارتباط با آنها به تقويت روحيات ايماني خود و ديگران خواهد پرداخت تا بر اساس تعاونوا علي البرّ و التقوي به كمك مؤمنان منتظر ديگر خود را آماده ظهور حضرت بنمايد.

5. دعا براي تسريع در ظهور امام زمان(ع)؛ منتظر واقعي هر لحظه انتظار محبوب را مي كشد و از خدا مي خواهد كه هر چه زودتر او را برساند بنابراين دعاي فراوان براي فرج آن حضرت از وظايف هميشگي منتظرآن حضرتش مي باشد. دعاي براي تسريع در فرج امام زمان مورد توصيه آن حضرت نيز مي باشد.

6. ارتباط با امام زمان(ع) به شكل هاي مختلف؛ اگر انسان منتظر محبوب خويش را نيابد سعي مي كند عدم دوري محبوب خويش را از طريق ديگري مانند تلفن و نامه جبران نمايد تا اگر به ملاقات او موفق نشده است لا اقل ارتباط ضعيفي با او داشته باشد. همچنين منتظر امام زمان وقتي موفق به زيارت آن حضرت نمي شود از طريق خواندن دعاي ندبه، زيارت آل ياسين، دعاي عهد كه از طرف بزرگان بسيار توصيه شده است، و نيز از طريق رفتن به مسجد جمكران ارتباط خود را با آن حضرت حفظ مي كند.

7. ياد فراوان حضرت؛ ياد كردن از محبوب عادت ديرينه منتظران عاشق است كه چندي منتظر محبوب خويش هستند اما نتوانسته اند پس از مدتها انتظار او را ببينند و حال خود را لا اقل با ياد او و نام او آرام مي كنند. به ياد آوردن امام عصر و عنايت او به شيعيان با ذكر احاديث، كرامات، مقام امام و عنايت امام به شيعيان وظيفه ديگري است كه منتظران واقعي احساس مي كنند و بدين طريق همواره نام و ياد آن حضرت را زنده نگه مي دارند.

8. دادن صدقه براي سلامتي آن عزيز و يا حواله نمودن ثواب هايي براي آن حضرت

9. رفع شبهه و مبارزه با شبهه افكنان درباره وجود، طول عمر و آثار وجودي آن حضرت در بين منتظران.

10. اميدواري بر قيام و انقلاب آن يوسف زهرا(س) و اميد دادن به ديگران

11. ايجاد آمادگي دائم رزمي براي ظهور حضرت چنانكه در روايت آمده است: «ليعدن احدكم لخروج القائم و لو سهما؛ هر يك از شما براي قيام قائم(عج)بايد آماده گردد هر چند با تهيه يك تير باشد» (بحارالانوار، ج 52، ص 366، ح 146).
منتظران و ياوران مصلح جهاني بايد خود صالح باشند؛ بنابراين براي فراهم كردن زمينه ظهور حضرتشان، ما بايد از خود آغاز كنيم و با اراده اي محكم، عزمي راسخ و برنامه اي دقيق به اصلاح افكار و انديشه ها و نيز تغيير و اصلاح رفتار و كردارمان بپردازيم و با آگاهي ازوظايف عملي و گسترش شناخت خود از مباني ديني و معرفتي، در راه تقويت بنيه اعتقادي و اخلاقي خويش، تلاش و كوشش كنيم. و در يك جمله با اجتناب از معاصي، لغزش ها و گناهان و انجام دادن واجبات و وظايف ديني ـ در هر محيطي كه هستيم ـ به خودسازي اقدام كنيم و باتوبه از اعمال گذشته، قلب خويش را براي تجلّي نور الهي آماده سازيم. بنابراين گناهان گذشته ـ هر چند زياد باشد ـ نمي تواند مانع مهمي در راه رشد و كمال و پيوستن به جرگه منتظران و ياوران واقعي امام زمان(عج) باشد. پس با توبه واقعي، مي توان سيئات و بدي هاي گذشته را به حسنه و نيكي تبديل كرد و به اصلاح گذشته همت گماشت.
قرآن راجع به حضرت مهدي(ع) و اصحاب ايشان مي فرمايد: «الدين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلاه و آتوا الزكاه و آمرو بالمعروف و نَهوا عن المنكر؛ كساني كه اگر در زمين به آنان توانايي دهيم، نماز را به پا داشته و زكات را [به مستحق [مي بخشند و به معروف امر نموده و از منكر نهيمي كنند (حج، آيه 41).
امام باقر(ع) در تفسير اين آيه مي فرمايد: «اين آيه براي آل محمد و مهدي(ع) و اصحاب او است».
در نتيجه اگر ما هم مي خواهيم از اصحاب و ياران آن حضرت باشيم، بايد به اين امور اهتمام ورزيم. در اين رابطه به راه كارهاي زير توجه فرماييد:
1. ارتباط معنوي خود را با خداي متعال تقويت كنيد؛
2. نمازهاي يوميه را در اول وقت و حتي المقدور به جماعت بخوانيد؛

3. سعي كنيد در نماز حضور قلب داشته باشيد و هميشه خود را در محضر خداوند متعال بدانيد؛
4. از هر گونه گناه و معصيتي اجتناب كنيد؛
5. حجاب، متانت و وقار خود را كاملاً رعايت كنيد؛
6. بدانيد كه هر هفته، نامه اعمال شما به حضور امام زمان(عج) عرضه مي شود و مورد بررسي قرار مي گيرد؛
7. اكنون كه در دوران تحصيل علم هستيد، بيشترين توجه خود را به درس و موفقيت تحصيلي داشته باشيد؛
8. با مطالعه كتاب هايي كه درباره امام زمان(ع)، آگاهي و شناخت خود را در اين زمينه تعميق و گسترش بخشيد؛
9. براي اصلاح اوضاع فرهنگي دانشگاه، به تنهايي يا به كمك ديگر دانشجويان متدين و دلسوز و يا به كمك بعضي از تشكل هاي مذهبي دانشگاه، امر به معروف و نهي از منكر كنيد و بدين وسيله جلو بعضي اعمال خلاف را بگيريد. در اين راه نهراسيد و خجالت هم نكشيد؛زيرا خشنودي و رضايت امام زمان(ع)، در گسترش ارزش هاي ديني و اخلاقي و اجتناب از گناه و خلاف است

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 22:47  توسط احسان   | 

هزار بينه دارم كه در نظام وجود
كسى به مرتبه ختم انبيا نرسد
ز صد هزار پيمبر كه در جهان آمد
كسى به منزلت و فضل مصطفى نرسد
به حسن معنى و صورت مثال او نبود
تو را در اين سخن انكار كار ما نرسد
محمد (ص ) است كه او را ستود ذات ودود
ز حق ثنا به كسى جز به يار ما نرسد
خدا و جمله ملائك ثناى او گويند
دعاى ما به سما جز كه با ثنا نرسد
شفيع جمله خلايق به روز محضر اوست
كسى به رتبه احمد (ص ) ز ما سوا نرسد
چه اوست مظهر جامع كه خاتميت را
جز او به لياقت ز ما سوا نرسد
مراست دست به دامان اين چنين يارى
كه از ازل و ابد كس به يار ما نرسد
+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 22:37  توسط احسان   | 

ای که گفتی هیچ مشکل چون فراق یار نیست

گر امید وصل باشد، همچنان دشوار نیست

نوک مژگانم به سرخی بر بیاض روی زرد

قصه دل می نویسد حاجت گفتار نیست



در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم یامهدی

بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم یا مهدی

به وقت صبح قیامت، که سر زخاک برآرم

به گفتگوی تو خیزم، به جستجوی تو باشم یا مهدی

حدیث روضه نگویم، گل بهشت نبویم

جمال حور نجویم، دوان به سوی تو باشم یا مهدی

 

 

شب عاشقان بی​دل چه شبی دراز باشد

تو بیا کز اول شب در صبح باز باشد

عجبست اگر توانم که سفر کنم ز دستت

به کجا رود کبوتر که اسیر باز باشد

ز محبتت نخواهم که نظر کنم به رویت

که محب صادق آنست که پاکباز باشد

به کرشمه عنایت نگهی به سوی ما کن

که دعای دردمندان ز سر نیاز باشد

 

 


 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 22:24  توسط احسان   | 

هر وقت نام مبارک قائم را شنیدیم یا خوندیم , واجبه که حتما بایستیم؟

واجب نیست ولی ایستادن و دست بر سر گذاشتن علامت آمادگی و انتظار قیام حضرت است و این عمل را از ائمه (ع) آموخته ایم. از امام رضا (ع) نقل شده هنگامی كه نام حضرت قائم در حضور ایشان برده شد ، ایستادند و سر مبارك را خم كردند و كف دست راست خود را روی سر گذاشته و فرمودند: اللهم عجل فرجه و مخرجه و انصرنا به نصرا عزیزا

 

سوال : امام زمان(عج) از ما چه میخواهد و وظیفه ما نسبت به آن حضرت چیست.
 
پاسخ : با سلام. در نامه ای كه از آن حضرت به نایب خاص ایشان در دوره ی غیبت صغرا رسیده پاسخ شما داده شده است ایشان از شما ورع از محارم الهی و تقوا می خواهند و وظیفه ی اصلی ما همین است. با انجام واجبات و ترك محرمات و اخلاص عمل برای رضای خدا اگر در این مسیر استقامت بورزید خداوند از درون شما را هدایت خواهد کرد و توفیق روی توفیق شامل حالتان خواهد شد و قرب به خدا و امام عایدتان میشود.
 
 
سوال : " انتظار " یعنی چه ؟ چگونه می توان منتظر واقعی بود؟
پاسخ : با سلام دوست محترم
عقیده انتظار یعنی باور و اعتقاد به وجود وصی پیامبر (ص) و حجت الهی ( كه در میان مردم زندگی می كند اما مردم او را نمی شناسند ) و امید به ظهور او در آخر الزمان و تشكیل حكومت جهانی اسلام .
قدم اول انتظار اهتمام به واجبات و ترک گناه است بی مبالاتی در گناهان ، عدم رعایت حقوق (حق الناس) و کوچک شمردن آنها، اساسا با وظیفه انتظار سازگاری ندارد بدون شک رضایت امام در گام اول با اینها حاصل می شود گام دوم تلاش برای توجه دادن دیگران به این رفتارها (امر به معروف و نهی از منکر است) است.مراجعه به کتابهای امام مهدی از ولادت تا ظهور (سید کاظم قزوینی) و سلوک منتظران و معرفت امام عصر (سید محمد بنی هاشمی) و عصر زندگی (محمد حکیمی) خالی از لطف نیست.
موفق باشید .
 
 
سوال :
بعد از حضرت مهدی كدام امامان میآیند و چند سال حكوممت میكنند؟؟؟
پاسخ : با سلام
دوست عزیز
اصل مسأله رجعت امری است كه قرآن و روایات بدون تردید به آن اشاره كرده اند و اینكه آیا همه ائمه (ع) برای حكومت كردن خواهند آمد در بعضی روایات بدان اشاره شده اما جزئیات آن ذكر نگردیده و روایات هم توسط متخصصان و علماء مورد ارزیابی و بررسی قرار نگرفته است.
موفق و مؤید باشید.
 
 
 
 

 
+ نوشته شده در  دوشنبه چهارم شهریور 1387ساعت 22:16  توسط احسان   |